loading...
پرسپولیس و پیام صادقیان
محمد بازدید : 3 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

زندگینامه مختصری از ستارگان پرسپولیس از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۹۱

 

( همراه با عکس ) . . .

 همایون بهزادی :

 

همایون سر طلایی سال ۱۳۲۰ در خرم آباد به دنیا آمد و سال ۱۳۴۶ از شاهین به پرسپولیس آمد .بهزادی تا پایان دوران بازیگری خود ۱۳۵۲ به پیراهن پرسپولیس وفادار ماند . وی علاوه بر سی و هشت بازی ملی ، چهل بازی تیم منتخب تهران را در برابر رقبای خارجی وی همراهی کرد . بهزادی در دیدار معروف پرسپولیس و استقلال در سال ۵۲ بازوبند کاپیتانی سه بار دروازه آبی هارا فرو ریخت . مصدومیت در همین بازی باعث خداحافظی او از فوتبال شد . ضمن آنکه در اوایل سال ۵۳ مدتی جایگزین آلن راجرز سرمربی پرسپولیس شد .

 محراب شاهرخی :

۱۳۲۲ در اهواز متولد شد وبه عمو محراب و بمب سیاه فوتبال ایران شهرت یافت . او هم یک شاهینی بود که از دارایی به پرسپولیس آمد . از سال ۵۶ به مدت چهار سال مربی پرسپولیس شد . شانزده بازی ملی در کارنامه اش داشت . در سال ۵۵ با بازی در فیلم علف های هرز به دومین هنر پیشه سینمایی باشگاه پرسپولیس بعد از عزیز اصلی تبدیل شد ودر سال ۷۱ درگذشت .

 حسینعلی کلانی :

زهر دار ترین مهاجم نسل اول تاریخ پرسپولیس در سال ۱۳۲۳ در تهران متولد شد و سال ۴۶ از شاهین به پرسپولیس آمد . همین سال پیراهن تیم ملی را در ۲۳ سالگی به تن کرد و سال ۵۲ با تیم ملی خداحافظی نمود . بهترین بازی او سال ۵۱ در جام ملتهای آسیا بود که سه گل ایران را وارد دروازه عراق کرد .

جعفر کاشانی :

اول فروردین ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد . از شاهین به پرسپولیس پیوست و سومبن کاپیتان تاریخ این تیم شد . شش سال و نیم به طور مستمر پیراهن تیم ملی را بر تن کرد . اولین بازی او سال ۴۷ و آخرین بازی ملی اش در سال ۵۳ انجام شد . تعداد بازی های ملی او به ۳۸ رسید وآخرین بازی باشگاهی اش ۲۷ آذر ماه سال ماه سال ۵۳ مقابل استقلال برگزار شد تا در ۳۰ سالگی برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند .

 ابراهیم آشتیانی :

چهارمین کاپیتان تاریخ پرسپولیس آذر ماه ۱۳۲۵ در تهران به دنیا آمد و از شاهین راهی پرپولیس شد . در سال ۱۳۵۰ در سن ۲۵ سالگی به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شد . ۳۷ بازی برای تیم ملی انجام داد و دوبار عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا شد . سال ۵۳ در دیدار با کره جنوبی از تیم ملی خداحافظی کرد و سال ۵۵ هم پیراهن پرسپولیس را از تن بیرون آورد .

 صفر ایرانپاک :

سال ۱۳۲۵ در اهواز متولد شد و سال ۴۹ پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد و برترین گلزن این تیم در دهه ۵۰ شد . شش گل ملی در پرونده او دیده می شود . او در مجموع دوازده بار حضور در دیدار استقلال و پرسپولیس هفت بار برای پرسپولیس گلزنی کرد و در سال ۵۹ بعد از ده سال حضور در جمع سرخپوشان از فوتبال خداحافظی کرد .

 بیژن ذوالفقارنسب :

سال ۵۳ و پس از پایان لیگ دوم تخت جمشید از پاس به پرسپولیس پیوست . چهارده بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرد . اولین بازی ملی او سال ۵۲ در مقابل زلاندنو بود و آخرین بار سال ۵۵ مقابل شوروی قرار گرفت . فوتبالیست سنندجی پرسپولیس سال ۵۸ برای ادامه تحصیل ترک وطن کرد و سال ۶۶ با کسب درجه دکترا در رشته تربیت بدنی به ایران بازگشت .

 علی پروین :

پروین پایدارترین پرسپولیسی تاریخ است . سال ۱۳۴۸ و در ۲۳ سالگی به پرسپولیس آمد و ۱۸ سال پیراهن این تیم را بر تن کرد و سال ۶۶ با دنیای بازیگری بدرود گفت . شماره هفت او در پرسپولیس معروفترین شماره فوتبال ایران شد . در سال ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ قهرمان جام ملتهای آسیا شد و ۱۹۷۴ قهرمانی بازیهای آسیایی را جشن گرفت در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین کاپیتان ایران بود . ۲۲ اسفند ۵۸ برای هشتاد و دومین آخرین بار پیراهن ملی را بر تن کرد . سالهای ۶۱ و ۶۳ آقای گل تهران شد آنهم در ۳۸ سالگی ! پروین در سن چهل و یک سالگی ودر سال ۶۶ برای آخرین بار پیراهن پرسپولیس را بر تن نمود .

 محمد صادقی :

۲۵ اسفند ۱۳۳۰ در اهواز به دنیا آمد . نام محمد صادقی زیاد آشنا به نظر نمی‌رسد، شاید به این دلیل که او در ۲۰ - ۳۰ سال گذشته در فوتبال نبوده و مصاحبه هم نکرده است. او سابقه حضور در تیم های خوزستان ، پاس تهران ، پرسپولیس و شاهین را دارد . او در جام جهانی کوچک و تورنمنت سانتیاگو برنابئو که با درخشش تیم ملی ایران همراه بوده، نمایش خیره‌کننده‌ای داشت . از خصوصیات فردی او میتوان به تکنیک بالا و تعصب خاصش اشاره کرد . صادقی پس از انقلاب با مسئولان فدراسیون فوتبال به مشکل خورد و از همان‌جا فوتبال را کنار گذاشت. اما بعد او تیم شاهین را تاسیس کرد و در این تیم شروع به مربیگری کرد . او کاشف امیر قلعه نویی و مجتبی محرمی است .

 محمد دادگان :

سال ۱۳۳۳ در تهران متولد شد ودر اوایل دهه پنجاه به پرسپولیس آمد . به همراه ابراهیم آشتیانی از معروفترین دفاع های راست پرسپولیس در بیست سال اول تاریخ این تیم بوده است . برای اولین بار در تاریخ ۷ مرداد ۵۶ پیراهن تیم ملی را بر تن کرد و در سال ۱۹۸۲ و مسابقات آسیایی دهلی نو این پیراهن را برای همیشه از تن بیرون کرد . او در ۱۷ دی ماه ۶۱ در جریان دیدار پرسپولیس برابر استقلال برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد .

 سید محمد پنجعلی :

سال ۱۳۳۴ به دنیا آمد و سال ۵۶ به جمع سرخپوشان پیوست . اولین بار فروردین ۵۷ پیراهن تیم ملی را بر تن کرد و در مهر ماه سال ۷۰ در دیدار با الجزایر از تیم ملی خداحافظی کرد . تعداد بازی های ملی او از ۴۱ تجاوز نمی کند . او در ابتدای لیگ ۷۳ و در سن ۳۹ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد .

 حمید درخشان :

سال ۵۴ و در سن ۱۷ سالگی از مزدا به پرسپولیس آمد . چهاردهم شهریور ۵۹ برای اولین بار پیراهن تیم ملی رادر مقابل امارات بر تن کرد . بازیگردان اصلی ایران در جام ملتهای ۱۹۸۴ بود و سال بعد به عنوان بهترین بازیکن سال ایران انتخاب شد . او چهارده سال از تیم ملی دور بود و در سال ۶۹ با حضور پروین به تیم ملی برگشت و در سال ۱۹۹۳ و در سن ۲۵ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد .

 فرشاد پیوس :

گلزنترین بازیکن تاریخی فوتبال پرسپولیس که لقب آقای گل را با خود یدک می کشد در سال ۱۳۴۰ متولد شد . ۲۰ سال بعد زیر نظر ناصر ابراهیمی در راه آهن شکوفا شد و سه سال بعد با پیراهن این باشگاه به تیم ملی دعوت شد . اواخر سال ۶۴ به پرسپولیس آمد و درهمان سال آقای گل تهران شد و دو سال بعد نیز با زدن ۱۳ گل این عنوان را تکرار کرد . سال ۶۸ به قطر رفت و سالهای ۶۹ و ۷۰ دو بار دیگر آقای گل تهران شد . دو بار نیز در سال ۷۰ و ۷۳ با ۱۱ تا ۲۰ گل آقای گل لیگهای دوره اول و چهارم آزادگان شد . در طول ۱۲ سال حضور در پرسپولیس نزدیک به ۱۵۰ گل زد . اولین بازی ملی را در سال ۶۳ و آخرین بازی را در سال ۷۳ انجام داد . او ۳۸ بازی ملی دارد و بیستم تیر ماه ۷۶ در دیدار مقابل استقلال از دنیای فوتبال خداحافظی کرد .

 مجتبی محرمی :

سال ۱۳۴۳ در تهران به دنیا آمد . از شاهین به نیروی زمینی رفت و پس از دو سال در سال ۶۷ به پرسپولیس آمد و تا پایان دوران ورزشی خود در این تیم باقی ماند . او در ششم خرداد ۶۷ اولین بازی ملی اش را برای تیم ملی مقابل نپال برگزار کرد و در اول دی ماه ۷۵ آخرین بازی ملی اش را در مقابل کویت انجام داد . کارنامه او در تیم ملی چهل بازی و پنج گل بود .

 ناصر محمدخانی :

فوتبال را از راه آهن آغاز کرد و در سال ۶۰ با درخشش در بانک ملی آقای گل تهران شد تا به عنوان برترین مهاجم فوتبال مطرح شد . در زمستان سال ۶۰ جوان ۲۲ ساله به پرسپولیس آمد و یکسال بعد بیست گل برای این تیم زد . سال ۶۱ به تیم ملی دعوت شد و سال ۶۳ در دوازده بازی این تیم زننده سیزده گل بود . ۲۵ بازی ملی و ۱۸گل زده کارنامه او در تیم ملی است و پنجمین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران به شمار میرود .

 احمدرضا عابدزاده :

سال ۱۳۴۵ در آبادان به دنیا آمد و با تام اصفهان به شهرت رسید . در ۱۹ سالگی و در بهمن سال ۶۴ پیراهن تیم ملی را برای اولین بار مقابل رومانی بر تن کرد . او پس از سه فصل بازی در استقلال و یک بازی در سپاهان در سال ۷۳ به پرسپولیس آمد . اولین بازیش برای پرسپولیس مقابل ملوان برگزار شد . پس از محرومیتی که در دیدار با استقلال نصیبش شد مجددا به تیم ملی برگشت و در جام ملتهای ۹۶ امارات با گرفتن ضربات پنالتی ایران را سوم کرد و در مسابقات مقدماتی جام جهانی مقابل استرلیا و ژاپن به یاد ماندنی ترین بازیهای خود را به نمایش گذاشت . اوج کار او در بازیهای جام جهانی مقابل آمریکا بود . عابدزاده ۷۹ بازی ملی دارد .

 علی دایی :

سال ۱۳۴۸ در پیله سوار اردبیل چشم به جهان گشود . بعد از طی کردن سلسله مراتب فوتبال به تاکسیرانی تهران آمد و بانک تجارت به شهر رسید . او در تابستان سال ۷۳ به پرسپولیس آمد . اما مصدومیت در بازی با بحرین او را برای مدت ها خانه نشین کرد . در بازگشت در سال ۱۹۹۶ با زدن ۲۲ گل عنوان بهترین گلزن جهان را از آن خود کرد و بعد از یک سال حضور در قطر راهی آلمان شد و در آرمینیابیله فلد و سپس بایرن مونیخ و هرتابرلین بازی کرد . او در سال ۱۹۹۹ به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد و در سال ۲۰۰۰ نیز دومین گلزن برتر جهان شد .

 کریم باقری :

کریم باقری در تاریخ یک اسفند ۱۳۵۲ در تبریز به دنیا آمد و فوتبالش را از تراکتور سازی آغاز کرد و این تیم اوج گرفت . بعد به پرسپولیس آمد و در تیم پرسپولیس آمد و در تیم پرسپولیس به تیم ملی دعوت شد . بعد از آن به آرمینیابیله فلد رفت و سپس برای مدتی به صورت قرضی به النصر پیوست . همچنین در چارلتون انگلیس دوران طلایی خود را سپری کرد . وی پس از لیگ انگلیس به السد رفت و بعد از یک فصل بار دیگر به پرسپولیس بازگشت و در سال ۱۳۹۰ از فوتبال خداحافظی کرد .

 مهدی مهدوی کیا :

در روز دوم مرداد ماه ۱۳۵۶ در تهران متولد شد . پس از درخشش در سطح آموزشگاه ها جذب باشگاه بانک ملی شد . و با پشتکار مثال زدنی به باشگاه پرطرفدار پرسپولیس پیوست . قهرمانی در لیگ کشور و حضور در تیم ملی ایران مهمترین افتخارات او در سال ۷۴ بودند . سپس او به هامبورگ رفت و دوران طلایی را در هامبورگ گزراند که به موشک شهرت یافت . او در جام جهانی ۲۰۰۶ در تیم ملی بسیار خوب بازی کرد . او همکنون در تیم پرسپولیس هست .

 محمدعلی کریمی :

در ۱۷ آبان ۱۳۵۷ در کرج به دنیا آمد . او در نوجوانی در باشگاه های نفت تهران و سایپا بازی کرد . پس از چند سال بازی در سایپا به فتح تهران پیوست . وقتی در مسابقات فوتبال سال ۷۶ برابر استقلال و در فینال گل های بسیار زیبای را به ثمر رساند خود را به عنوان یک پدیده نوظهور به فوتبال ایران شناساند . کریمی در ابتدای فصل ۷۷ به پرسپولیس آمد و در همان سال به تیم ملی دعوت شد . او در سال ۲۰۰۴ به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد . او پس از بازی در پرسپولیس در سال ۱۳۸۰ به الاهلی رفت و دوران طلایی خود را در آنجا گزراند . بعد به خاطر بازی بسیار زیبای خود در برابر المان به تیم بابرن مونیخ رفت و در سال ۱۳۹۰ به پرسپولیس بازگشت . او پس از ۲ سال حضور در پرسپولیس در سال ۹۲ از فوتبال خداحافظی کرد ولی بعد از چند روز به مستطیل سبز بازگشت البته اینبار با پیراهن تراکتورسازی .  وی هم اکنون تکنیکی ترین بازیکن فوتبال ایران هست .

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php


کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام ، من محمد مدیر این وبلاگ هستم . من این وبلاگ را ساختم تا اطلاعاتی از پرسپولیس برای شما عزیزان بازدید کننده ارائه دهم ، امیدوارم خوشتان بیاید و لطفا در نظرسنجی شرکت کنید و نظراتتان را برای ما ارسال کنید . با تشکر !
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 10
  • بازدید کلی : 90
  • کدهای اختصاصی